Umberto Eco o postmodernismu

Jako postmoderní chápu příístup muže, který miluje velmi kultivovanou ženu a ví, že ji nemůže říci „Šíleně vás miluji“. On totiž ví, že ona ví (a že ona ví, že on ví), že tato slova již jednou napsala Barbara Cartlandová. Je tu však určité řešení. Může říci „Jak by řekla Barbara Cartlandová, šíleně vás miluji“. Tí­m se vyhne falešné nevinnosti, protože dá jasně› najevo, že už nelze hovoř™it nevinně›, a př™esto té ženě řekl, co chtěl: že ji miluje, ale miluje ji ve vě›ku ztracené nevinnosti. Pokud mu žena rozumí­, pochopí toto milostné vyznání. Žádný z nich se nebude cítit nevinně, oba si uvědomují existenci minulého, toho, co již bylo vysloveno, co nelze přehlížet, oba budou vědomě a s potěšením hrát ironickou hru… Ale opě›t se jim podařilo hovořit o lásce.

Citace z Jencks Charles: Co je to postmodernismus (samizdatový př™eklad z Art+Design, 1986; June/July

Igor Stravinský

Igora Stravinského se prý jednou ptali, co tak obdivuje na Beethovenových symfoniích.

Odpově›dě›l: „Všechny ty malé noty.“

Snad je velikost obsažena právě› v maličkostech. Co považujeme ve svém životě› za obrovské, vzrůstá z nepatrnosti.

Př™íbě›h

Každý den má vlastní př™íbě›h,
každým dnem prožíváme prazvláštně› jedinečný život.
Za jeden den nestihneme všechno.
Stihneme však aspoň ně›co.
Máme možnost obrácení.
Prostě› začít znova.

Exit mobile version
%%footer%%