Stačí­ si koupit

Mě ten náš systém fascinuje. Ve zvířecím světě (i v pravěko?lidském) bylo a je nutné, aby vůdce byl autoritou pro ostatní. V dnešní době je možné si autoritu koupit. Pokud si člověk přijde „malý“, stačí si koupit třeba Ferrari (a případně sem tam zablokovat nějakou tramvaj) a hned si přijde „větší“. Stejně tak si můžeme koupit tisíce jiných věcí, které nás reklamní kouzelníci naučili považovat za symboly společenského postavení a které dokáží zvýšit v očích ostatních naši hodnotu. A není nutné, aby to byl honosný dům, jachta či luxusní vůz. Stačí hodinky, kabelka či tričko se správným logem. Kromě toho si můžeme „před“, „za“ či „pod“ jméno napsat pár písmenek a i tím se parádně (v očích ostatních) zvětšit, zvýznamnit, prostě zviditelnit.

Tomáš Hajzler, peoplecomm