Všechno, co se nám nelíbí, je promyšlenou provokací. Nebo hloupost.
Náboženství neznamená konat krásné, řádné a správné věci, jak by lidé očekávali. Boží dobrota zasahuje daleko hlouběji než toto a vyžaduje daleko více. Kdo z nás by například s hrdostí přijal do domu takového Jana Křtitele ? muže divokého vzezření, jemuž se dalo stěží rozumět, jehož drsná slova by nás přivedla do nemalých rozpaků? Také Ježíš mluvil ke svým současníkům a nebyl pochopen. Stál mimo hlavní proud očekávání a to stačilo, aby ho označili za ?pomateného?.
Richard Rohr
Chybí mi kvalitní česká architektura a vzdělaná občanská společnost (která je podmínkou vzniku dobrého standardu architektury).
Víra.
Výprodej. Velké slevy!
Čest.
Výhodně!
Chamtivost.
Cena dohodou.
Note: mír
Cenou za mír je spravedlnost. Cenou za mír je pravda.
Poznámka pro, pro které jsou lidé s odlišným názorem nepřátelé.
Ježíšův nový řád světa je především naprosté převrácení starého světového řádu. On se ani neobtěžuje s ním bojovat, a právě to přivádí lidi k zuřivosti. Přímo jej ignoruje. A to je naprosto převratné.
Například, proč by se měl někdo pokoušet zbohatnout. Proč?Jakmile poznáte to, co je skutečné, nedává to ani trochu smysl.
Demokracie a město
Město nadřazené občanům ve své podstatě přináší nesvobodu. Ví totiž lépe, než oni, co potřebují a co jim prospívá.
Dříve nebo později začne určovat i to, co si lidé mají myslet a říkat. Pokud to někdo není s to rychle pochopit, natluče se mu to do hlavy pendrekem.
Město však říká že za to nemůže. Lidé se nezajímají. Přeloženo – dobrovolně se zbavují své svobody, aby se starat nemuseli.
(Upraveno dle Prof. Petr Piťha: Občan uvažuje cestou k volbám)
Vidím v tramvaji paní. Vypadá jak bezdomovec, i trochu zapáchá. V ruce drží Kanta z antiku.
A pak sedím na zastupitelstvu a od člověka v saku a s kravatou poslouchám, že nechce v Kostelci skanzen, že pak nemá návštěvám z PRAHY co ukázat a kdo chce vidět secesní barák, může přeci jet do Náchoda.
Tak se pak v tom světě vyznejte.
Mravním selháním je nejen páchat bezpráví, ale i zůstat lhostejným, když se bezpráví páchá ? a nebýt nad ním mravně rozhořčen.
Note: Opozice davu
Kdo má natolik silné přesvědčení, že se postaví vůči davu do opozice, je spíše výjimkou než pravidlem, výjimkou, jíž se mnohdy obdivují pozdější staletí, ale jíž se většinou vysmívají současníci.
Erich Fromm: Lidské srdce